יום שלישי, 19 באפריל 2011

דילמת הבוס האחרון

אז למרות שכולם משחקים היום Portal 2, אני אקבל את שלי רק בעוד שבוע בערך. ולכן ניצלתי את חג הפסח כדי לשוטט בסמטת הנוסטלגיה ולשחק ב Sly Cooper and the Thievius Raccoonus.

You're so sly, Sly
המשחק מאוד מהנה יחסית למשחק פלטפורמר מלפני כמעט עשר שנים, ואפילו מקבלים גירסאת אנימה לסצינת הפתיחה כשמסיימים את המשחק (בהחלט הפתיע אותי וגרם לי להתלהב כמו ילד קטן).
משהו אחד מאוד הפריע לי במשחק וזה הבוס האחרון.

במהלך המשחק מקבלים הרבה מאוד יכולות חדשות כמו להחליק על חוטי חשמל, להפוך לבלתי נראה ואפילו להתגלגל וליצור חיכוך חשמלי עם הרצפה (אל תנסו להבין את ההגיון, זה משחק על דביבון צרפתי שגונב דפים מספר שכתבו אבותיו).

לאחר כל ארץ בה מבקרים, בארץ הבאה יש מקומות אשר חייבים להשתמש ביכולות שרכשנו בארץ הקודמת כדי לעבור. הייתי מצפה שבקרב עם הבוס האחרון נצטרך להשתמש בכל היכולות שלמדנו ויהיה קרב מאתגר.
אז כן, היה קרב מאתגר, אבל בגלל סיבה אחרת לגמרי. לפני תחילת הקרב סליי מקבל תרמיל ריחוף, והקרב הוא כולו קרב אווירי בין סליי לבין הבוס האחרון. אמנם יש חלק קטן בסוף של התגנבות, אבל 85% מהקרב הוא במשחקיות שונה ממה שלמדתי במהלך כל המשחק!

אני מבין את הרצון של המפתחים לעשות קרב אחרון גרנדיוזי, מיוחד, וקשה - אבל זו לא הדרך.
ב-Legend of Zelda לדורותיו, מצאו שיטה שעבדה טוב - יכולות חדשות מקבלים בתחילת כל מבוך, במהלך המבוך לומדים להשתמש ביכולת, והבסופו של דבר, צריך להשתמש ביכולת הזו כדי לנצח את הבוס.
בסליי קופר השתמשו בזה כמעט כמו שצריך, מלבד ששכחו את הקטע האחרון בפסקה, וכל קרבות הבוסים היו פשוט בעלי משחקיות שונה (אחד הבוסים היה משחק של Simon)

עשו את זה טוב
אני לא רוצה שזה יישמע כאילו אני רק קוטל את Sly Cooper, מכיוון שהרבה משחקים חוטאים בכך, אפילו Kingdom Hearts הידוע לשמצה ורבים טובים אחרים.

אני רק רוצה להשמיע את קריאתי למפתחי המשחקים של העתיד - בבקשה מכם, מצאו את שיטת המשחק שבה אתם רוצים להביא אלינו את החוויה, ודבקו בה. בסופו של דבר, אף אחד לא רוצה שהשלב האחרון של Portal 2 יהיה משחק PES נגד גלאדוס.

2 תגובות:

  1. וואי פרו עם אקדח פורטלים.

    השבמחק
  2. >אף אחד לא רוצה שהשלב האחרון של Portal 2 יהיה משחק PES נגד גלאדוס.

    נשמע מעניין.

    השבמחק