יום שני, 4 באפריל 2011

Web Series

מאז שהאינטרנט הפך להיות מיינסטרים, עוד לפני עידן הפייסבוק (אם לחצם על הקישור ועל הדרך בדקתם התראות בפייסבוק, נכשלתם) קיימת חיה בשם Web Series. מה זו החיה המוזרה הזו? מה אלו אותן סדרות אשר זה בהחלט חוקי להוריד אותן מהאינטרנט?

סדרת הרשת המוצלחת ביותר, לטעמי.
אלו סדרות אשר נעשות ע"י חובבים ברוב המקרים ורואות את אוויר העולם בצורה של סרטונים ב-YouTube או אתר אחר. מכיוון שזהו שוק של חובבנים ולא צריך להיות מגה-כוכב, כל אחד יכול לעשות סדרה על כל מה שהוא רוצה, גם אם זו סדרה על תפוז מעצבן.

אך איפה זה התחיל? להפתעתכם הרבה (והפתעתי, אני חייב לציין) - סדרת הרשת הראשונה יצאה בעבר הרחוק מאוד של שנות ה-90', בשנת 1995 אם לדייק, כשהאינטרנט עוד היה איטי ואם היו מרימים את הטלפון בזמן הגלישה הכל היה מתחרבש. סדרה זו נוצרה בעזרת Macromedia Flash (לפני ש-Adobe קנו אותם) ולא ממש נחלה הצלחה מרובה. עם חלוף השנים יוצרים שונים לא הפסיקו לנסות, אך זה לא היה עד 2004 שסדרות אינטרנט באמת החלו לתפוס תאוצה ופופולריות בקרב הצופים, בייחוד הסדרה "אדום נגד כחול" אשר הייתה מבוססת על סרטונים של משחקיות ב-Halo: Combat Evolved ועקבה אחרי הקבוצה האדומה במסעותיה נגד הקבוצה הכחולה. במהלך הריצה המקורית של הסדרה היו לה מעל ל-100 מליון צופים.


עם השנים, סדרות אלו גם התמודדו בטקס פרסי האמי ולימים אפילו זכו.

אם גיליתם מה משותף לסדרה הזו ולקודמת - שאפו.

לאור הפופולריות הגואה של סדרות אלו, בשנת 2009 הקים ארגון ה-Webby Award, אשר עד אז היה מעניק פרסים לאתרים המוצלחים ביותר, את פרס ה-Streamy אשר הוענק לסדרת הרשת הטובה ביותר במספר קטגוריות.

כיום ניתן למצוא סדרות רבות מאוד אשר מגיעות ישר אל האינטרנט והשוק הזה גדל ומתפתח מיום ליום. מה שממש יפה בזה, זה שעם הטכנולוגיה של היום, כל בן אדם עם מצלמה וחיבור לאינטרנט יכול להתחיל לצלם סדרה כזו, ולימים אם הסדרה תהיה מוצלחת - לזכות בתהילת עולם. קחו לדוגמא את Felicia Day (ועכשיו גיליתם את הקשר בין התמונות).

כשהמדיום כזה גדול ובעל קהל גדול כ"כ (בערך כל בן אדם בעולם עם חיבור אינטרנט יכול לצפות בסדרות הללו) - אני חושב שזה רק עניין של זמן עד שזה יתפתח לכיוונים נוספים, ואולי בעתיד נוכל לצפות בסרטים באורך מלא באינטרנט (בצורה חוקית) ואולי אף לראות אנימה!

הערה לגבי המשפט האחרון: אני יודע שיש אתרים שמספקים שירותים לצפייה בסדרות וסרטים באינטרנט, אך מה שאני מתכוון אליו זה פחות או יותר OIA, או - Original Internet Animation, שלמיטב ידיעתי לא קיים כיום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה