יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

Mahjong

אז עקב העניין ההולך וגדל שלי במשחק ההימורים Mahjong (להלן: מאג'ונג), החלטתי לכתוב קצת על הסדרות שגרמו לי להתעניין במשחק הזה מלכתחילה.

למאג'ונג יש מספר סוגי חוקים, השוני בינהם משמעותי בעיקר בסגנון הניקוד, ובמספר אלמנטים של המשחק אשר משנים את המשחק מעט. סגנון המאג'ונג אשר מככב בסדרות הוא Riichi Mahjong או - Ready Mahjong. אני לא ארחיב על החוקים, מכיוון שזה דורש רשומה חדשה משל עצמו. למי שבכל זאת מעוניין ללמוד את החוקים (וגם מוזמן לשחק איתי ועם חבריי) יכול לעשות זאת כאן.

דבר קטן אחרון - אני אכתוב על הסדרות בסדר הכרונולוגי אשר אני ראיתי אותם, ולא בסדר הכרונולוגי שהם יצאו, או לפי סגנון, או משהו.

אז נתחיל?

Akagi (2005)


אקאגי היא סדרה אשר עוקבת אחרי אקאגי, בחור גאון בעל מזל מטורף, אשר מגיע יום אחד במקרה לצפות ולהשתתף במשחק מאג'ונג, ומשם הוא מתגלגל אל תוך עולם ההימורים של המאג'ונג.

הסדרה מתרחשת 13 שנה לאחר מלחמת העולם השנייה, ומדגישה מאוד את עולם הרמאויות והחדות של המאג'ונג, אשר אנשים רבים ביפן בזמנו התדרדרו אליו על מנת להרוויח את לחמם.

בתחילת הסדרה אנו רואים את המשחק מנקודת המבט של אקאגי, ולאחר מספר פרקים, עוברים לראות את נקודת המבט של יריביו בלבד, ומלהיות בראש של "אקאגי חייב לנצח!" עוברים לראש של "איך לעזאזל אקאגי ינצח את זה?!"

הסדרה מאוד מהנה, ומאוד מאוד מומלצת. אפילו עם הסגנון ציור הלא-שגרתי שלה.

Saki (2009)

וכאילו לתת קונטרא לאקאגי, סאקי היא סדרה מאוד קלילה, על מועדון מאג'ונג בבית ספר תיכון, אשר בכיכובו נמצאת סאקי (מפתיע?), ילדה בעלת כשרון מטורף למאג'ונג, אשר לא רוצה לשחק.

בניגוד לאקאגי, אשר מראה את הצד האפל של עלם המאג'ונג, ויש שם הרבה רמאויות ותכסיסים, בסאקי משחקים נקי, ובאמת אפשר לראות את רזי המשחק (כמובן שעדיין קורים דברים לא נורמליים, אבל זה בזכות המזל של הבחורות בלבד).

הסדרה מאוד ממוקדת-דמויות, וזה כיף, כי כל אחת בעלת אופי משלה, וסגנון משחק משלה, וזה משהו שמאוד מעניין לראות.

גם על סאקי אני ממליץ מאוד, רק שימו לב שיש הרבה רמיזות ל-Yuri. (לא הבחור הרוסי מהקניון)

Legendary Gambler Tetsuya (2000)


ולסיום, חזרנו ליפן של אחרי מלחמת העולם השנייה - בסדרה הזו, אשר עוקבים בה אחרי טצויה (בכל סדרת מאג'ונג השם של הדמות הראשית תופיע בכותרת?), מאוד ניתן להרגיש את הקושי שהיה ביפן לאחר מלחמה"ע ה-II, וזה משהו מאוד יפה שלא ראיתי באף סדרה אחרת. אווירה של קושי ודיכאון.

מאוד מעניין לראות איך טצויה, ושאר הדמויות, מנסים לצאת מהקשיים ובעזרת קצת כסף קל (שמסתבר, לא קל בכלל) לחיות ברמת חיים יותר טובה.

גם כאן הרמאויות במאג'ונג מככבות, אבל בניגוד לאקאגי, טצויה ההרבה יותר אנושי, ורוב הסדרה רואים את הסדרה מהעיניים שלו, ואיך הוא מנסה לחשוב על השטיק הבא שבעזרתו הוא ינצח.

וכמובן שגם על טצויה אני ממליץ. סדרה בעלת Vibe שונה ממה שמקבלים מרוב הסדרות (בייחוד החדשות יותר), ומאוד מעניין לראות את זה.

וזהו!

אז מה יש לנו? 3 סדרות טובות שאתם צריכים ללכת לראות, משחק הימורים שאתם צריכים ללמוד, והרבה נקודות שאתם הולכים להפסיד לי כשנשחק.

אני בינתיים אלך לי לקרוא את המנגה Ten - The nice guy on the path of Tenhou, מנגה מהיוצר של Akagi, אשר עוקבת אחרי בחור שלומד לשחק מאג'ונג מאקאגי הזקן.

תיהנו לכם, ותזכרו - מהמר טוב לעולם לא חושב שהוא הולך להפסיד, והוא יעשה הכל כדי לשמור על הכסף שלו, אצלו.

4 תגובות:

  1. כמה זה מסובך ללמוד לשחק את זה?
    שווה את המאמץ??

    השבמחק
  2. לרמה שבה אפשר לשחק באינטרנט וליהנות - לא מסובך כל כךץ אם אתה רוצה להיות מסוגל להתחיל לספור נקודות בע"פ בראש ולדעת כל מיני טריקים - זה קצת יותר מסובך, אבל עם הזמן זה מגיע לבד, גם.

    השבמחק
  3. אהבתי את הפוסט.
    לאט לאט אני אסיים אקאגי, אצפה בטצויה, ואעשה ריווץ' לסאקי סגגג

    השבמחק