יום שני, 12 בספטמבר 2011

אז והיום

אז בטבעת בלוגי האנימה הישראלית יש סוף סוף נושא שגורם לי לרצות לכתוב.
קהילת האנימה הישראלית - אז והיום.
בניגוד לחברי היקרים שבחרו להתייחס לתחביב עצמו (כנסים, פיצ'פקס, נגישות) - אני רוצה לדבר על משהו שלדעתי הוא קצת יותר משמעותי - המדיה שהקהילה צורכת.

מישהו זוכר אותי בכלל?
רקע מזורז - אני צופה אדוק של אנימה עוד מלפני שהייתה קהילה ישראלית, בשנת 2000 פחות או יותר ראיתי את הסדרה הראשונה שהבנתי שהיא אנימה ומשם החלטתי להמשיך לחקור את המדיום. נמשיך.

בקהילה הראשונה שהתפתחה בארץ, רוב ההמלצות והסדרות אשר היו בשיח הקהילתי, היו סדרות שנגמרו מזמן. לשם הדגמה - הסדרה של Trigun הסתיימה ב-1998, ה-OVA האחרון של Rurouni Kenshin יצא ב-2001, והסרט של Cowboy Bebop הוקרן גם הוא ב-2001. אלה היו שלושת הסדרות הגדולות בשלהי 2002 כבר.

השיח על סדרות "עכשיות" ומעקב אחרי כל פרק שיוצא התחיל באופן יותר אינטנסיבי בתחילת שנת 2003, כאשר ה-BitTorrent התחיל לקחת נתח משמעותי מקהילת ההורדות חינם ו-KaZzA התחיל לאבד מהקהל יעד שלו.
אבל גם אז, השיח על סדרות ישנות לא פסק. אך לאט לאט, הוא איבד מהתנופה, כיום הגענו למצב שכל סדרה שיוצאת ביפן מקבלת תירגום יום למחרת וכבר נמצאת ב-Tokyo Toshokan, או מקום אחר. מי היה חולם על מצב כזה ב-2001?
הקצב המסחרר היום של הסדרות שיוצאות מותירות אותנו במרדף אחריהן, ובן אדם עם עבודה או התחייבויות כלשהן, לא יכול לדמיין אפילו לעקוב אחרי כל הסדרות שיוצאות (מצב שלפני 10 שנים היה הרבה יותר פשוט, לטעמי).

מי היה מדמיין טבלאות כאלה פעם?
אז מה יש לנו היום? היום אני לא מכיר אנשים רבים שבאמת צופים בסדרות ישנות. וחבל. אמנם יש כל מיני נפילות פה ושם, אבל כמו Musashi no Ken שהמלצתי עליה בהודעה הקודמת, יש אוצרות רבים מאוד!

האם הסדרות החדשות טובות יותר מהישנות? אני יכול לומר בוודאות שלא. הדבר היחיד שהשתפר זה ההפקה, ולפעמים דווקא נחמד לראות סדרה שצוירה ביד ולא הכל רונדר במחשב.
האם הסדרות החדשות יותר נגישות מהישנות? גם לא. עובדה שאני מוצא על בסיס קבוע סדרות שיצאו לפני 30 שנה. וגם רוב הפעמים התרגום שלהם ברמה טובה מאוד.

אז למה אנשים לא רואים סדרות ישנות באותה תדירות כמו שרואים סדרות חדשות? קשה לומר.
אני הצבתי לעצמי מטרה תמיד להיות במעקב אחרי סדרה שלא מהעונה. לא חובה שתהיה מ-1980. יש מספיק יהלומים גם משנת 2000 וסביבתה אשר היום לא קיים עליה שיח ולא בטוח שראיתי.

איך יהיה שיח על סדרות ישנות? הן נגמרו הרי! ובכן, תמיד אפשר למצוא על מה לשוחח. עובדה שעד היום אנשים מדברים על שר הטבעות, והם פורסמו לפני כ-60 שנה.

בברכת "ישן בפני חדש תוציא",
המשך שבוע טוב לכולם.

40 תגובות:

  1. הסדרות החדשות בוודאות לא יותר טובות מהישנות, אבל גם לא גרועות יותר.
    אני לא חולקת את אותה תחושת האדרה של סדרות ישנות.

    השבמחק
  2. לא אמרתי שהיום הסדרות גרועות יותר.
    וחשוב להבין שכשאני אומר ישנות, גם 2003 זה ישן כבר, היום.
    הנקודה היא שצריך להמשיך ולראות סדרות ישנות לצד חדשות, ולא לזנוח את העבר. אחרת פשוט כולנו נראה את אותה סדרה כל כמה שנים מחדש בסיטואציה אחרת.

    השבמחק
  3. אני סבורה שמי שיוצר את הסדרות בקיא במה שהיה בעבר.
    לא חושבת שזה רלוונטי אם אנחנו (בתור צופי אנימה) נצפה בסדרות ישנות ו"ישנות" מתוך צורך כזה.

    השבמחק
  4. אני די מסכים עם גינטוקי. זה קצת חבל שממש קל לדבר עם מישהו על מאיו צ'יקי, ומצד שני צריך לחפש בנרות מישהו לדבר איתו על פול מטאל פאניק. טראיגאן זו הסדרה שאני הכי אוהב ובקושי יש אנשים לדבר איתם על זה, וחבל כי לא מייצרים יותר סדרות כאלה.

    השבמחק
  5. אני חושב שהסיבה שפעם הייתה פחות התמקדות בסדרות חדשות היא בגלל שפעם אנשים לא יכלו להרשות לעצמם להיות בררנים, וכתוצאה מכך את המגוון המצומצם שאנשים הכירו היו יותר אנשים שהכירו סדרות ספציפיות ודיברו עליהן, מה שכמובן משך עוד אנשים לראות אותן.

    כיום לעומת זאת עם טוקיו טושו, וקראנצ'י רול ויכולת לראות כמעט כל אנימה מתי שרוצים גורמת למצב שהדרך היחדה באמת להבטיח סוג של אחידות היא לראות דברים חדשים.
    אין באמת דבר כזה "לגלות" אנימה כיום, כמעט לכל אחד יש איזה ווצ'ליסט עם כמה וכמה סדרות, ואלא אם משהו ממש יוצא דופן יהיה נורא קשה להביא למצב שמישהו יראה את הסידרה במיוחד.
    והסיכוי שזה באמת יהיה "גילוי" אם זו סידרה ממש טובה הוא נורא נמוך כי גם אם לא הרבה אנשים באמת ראו כמות משמעותית של אנימה, אנשים שמעו על מלא סדרות כבר.


    אם אתה מדבר הרי ברמה הטכנית אין סיבה אמיתית להעדיף לראות סדרות ישנות שאנשים אחרים לא ראו אם יש עוד כל כך הרבה סדרות טובות מהתקופה האחרונה שאנשים כן ראו, ויש סיכוי שאפילו יהיה לך עם מי לדבר עליהן.
    סדרות טובות הן סדרות טובות, ואומנם אני בטוח שיש 10 סדרות ממש טובות שיצאו עד 1990, אני בטוח שיש גם 10 סדרות ממש טובות שיצאו מאז 2000.


    ובנוגע לטענה שלך שאין הבדל נגישות, אני חושב שיש לך טעות דיי רצינית.
    אומנם היום להשיג סידרה מ1978 לא כרוך בטיסה ליפן ומעבר על דיסקים בחנויות יד שניה, אבל אני לא חושב שיש באמת מה להשוות את הנגישות של לראות פרק של סידרה שמשודרת כרגע, שנגישה לך בכמעט כל ערוץ אפשרי, החל מצפיה ביוטיוב, לצפיה בקראנצ'ירול, להורדה מטורנט עם 2000 סידים, להורדה במירק, להורדה מהורדות ישירות(באנימה טייק נגיד). לבין סידרה כלשהי שיצאה ב1995, ואומנם יש לה טורנט בבאקהביטי, אבל יש לו רק איזה 12 סידים, ומורידים ממנו על 80.

    להשיג סדרות ישנות היום זה בהחלט לא עבודה קשה, אבל זה לא קרוב ללהיות קל כמו לצפות בסדרות עדכניות...

    השבמחק
  6. אה, והתייחסות קצרה לאיכות.
    אני לא חושב שסדרות של פעם הן בהכרח יותר טובות.
    אני חושב שיש הבדלים בסגנונות והטרנדים, ויש טרנדים מסוימים שאני נהנה מהם בסדרות מודרניות ויש דברים שסדרות בשנות ה90 עשו בצורה שיותר תואמת לטעם שלי..

    השבמחק
  7. מבחינתי כל סדרה/סרט וכו' עומדים בפני עצמם ולא משנה מתי הם יצאו.
    אני לא רואה הכרח לראות סדרות ישנות ולא הכרח לראות סדרות חדשות, כל אחד צריך לראות מה שמעניין אותו ומה שהוא אוהב ולא להתייחס לשנת יציאה יותר מדי אלא אם כן הוא באמת מרגיש צורך לראות אנימציות מרשימות ואפקטים מנצנצים ב1080פי. אז מן הסתם עדיף לראות סדרות יותר חדשות. אבל מבחינת תכנים אפשר למצוא פנינים בכל מקום. גם ממזמן וגם מעכשיו.

    בוקי - אני אישית ניסיתי כמה פרקים של טריגאן לפני לא יותר מדי זמן, גם בגלל שהרבה אנשים המליצו לי על זה, ולא התחברתי. מצד שני אני בכלל לא מכיר את השם השני שהזכרת אז קשה לי להסכים איתך שקל יותר לדבר על המשהו האחר עם אנשים מאשר על טריגאן.

    השבמחק
  8. נכון שכל סדרה וסרט עומדים בפני עצמם וצריך להסתכל על המוצר עצמו ולא מתי הוא יצא.
    הבעיה העיקרית שבתור מישהו שהתחיל לראות אנימה ממש דקה לפני שהביטורנט התפרץ רוב הסדרות שראיתי בהתחלה היו יותר ישנות. גם נחשבת כביכול ליותר "מגניב" אם ראית סדרות ספצפיות ולא פשוט מה שמשודר עכשיו. נכון שעכשיו יש את הכיף של לחכות שבוע אחרי שבוע לפרק ובנתיים לדסקס על פרקים ספיצפיים ולנחש מה יהיה בפרק הבא. אבל לרוע המזל שרוב הסדרות הם אותו הדבר רק עם עיצוב דמויות שונה ואין הרבה אולפנים שמוכנים להתסכן עם משהו לא פופולארי והם נשכחות ברגע שהם מסתיימות, אז כן, חבל לי שהרבה אנשים חדשים מעדיפים לראות רק את הדברים החדשים ומפספסים הרבה דברים טובים שיצאו בעבר. בעיקר שהמירוץ אחרי העונות החדשות גורם גם לי להזניח סדרות ישנות יותר שכבר שנתיים שוכבות לי על ההרדיסק.

    השבמחק
  9. כל אחד עושה מה שנוח לו. אני רואה מה שבא לי ולא מתחשב בשנה. מהעונה הקודמת ראיתי ואני רואה רק מה שחשבתי שבאמת טוב (אנוהאנה, שטיינז גייט וקאיג'י) וגם ראיתי ואני רואה דברים מעונות קודמות ודברים ישנים יותר, קוראגהימה, היגוראשי קאי, במבו בלייד, פרינסס ניין, סטאר דרייבר, יאווארה, סיטי האנטר וכו' גם בגלל שאני חושב שהן טובות.
    הכל לפי מה שמתחשק לי באותו רגע. וככה זה צריך להיות. אתה לא -צריך- לראות סדרות חדשות ולהזניח ישנות ולא ההפך, תעשה מה שבא לך ומתאים לך לעשות.

    השבמחק
  10. איכשהו תמיד כשמדברים על אנימות ישנות יחסית אני מקבל את הרושם שהצד של האנימות הישנות אומר שהן טובות יותר, מקוריות יותר, מעניינו יותר ומה לא...
    אבל אני מניח שזאת לא באמת הייתה המטרה של הפוסט.
    בכל מקרה, אני בטוח שאין באמת בנאדם עם טעם שמתאים לכל מה שיוצא, לי אישית יוצא לראות כל עונה בערך 6 אנימות ובשאר הזמן אני רואה דברים שכבר סיימו לצאת. אני גם מכיר לא מעט אנשים שעושים ככה.
    אז אולי הבעיה פה היא לא שלא רואים דברים ישנים אלה פשוט שלא מדברים עליהם כמו על דברים חדשים.

    השבמחק
  11. בוקי, גם כשרואים דברים מהעונה רואים דברים ספציפיים.ב עונת אפריל היו קרוס ל40 סדרות חדשות, אם אני זוכרת נכון, לאף בנאדם נורמאלי אין את הזמן לצפות בכולן. אז זה לא ממש לצפות ב"פשוט מה שיוצא עכשיו".

    דווקא כשאני נכנסתי לתחום היה מזמן אחרי הביטורנט והטוקיוטושו וכו', אבל לקח לי אישית זמן להגיע לשם. בכ"מ, בתור התחלה כן ראיתי סדרות ישנות יותר (עדיין בגבול ה2000 אז, מהשנים האחרונות), בעיקר בשביל הסוגשל סתימת חורים בשבילי. אבל אחרי כמה חודשים, התחילה גם שנת לימודים חדשה וכו', מצאתי שזה הרבה יותר נוח לצפות בפרק בשבוע. ככה זה די מתוכנן מראש ומוגבל בזמן. כשממרתנים קורה שקשה להפסיק, ואצלי זה בד"כ יתבטא בערנות שלי יום אחרי. לא אומרת שהיום אני לא ממרתנת, אני דווקא מאוד נהנת לעשות את זה, אבל לא בכמות של סדרה/30 פרקים ביום כמו שזה היה לפני שלוש שנים.

    אבל בעיקרון אני מסכימה עם זה שכל אחד רואה מה שנוח לו ומה שהוא רוצה ואוהב. כמו שלא כולם אוהבים אותו ז'אנר וכו'. כיוון שאני לא ממש אוהבת להתייחס לזמן השידור כ"ז'אנר", לא חושבת שיש לכך משמעות.

    ובקשר לזמינות, זה תלוי מה אתה מחפש לפעמים. בד"כ דברים שזכו לחידושים, רימייקים (דוגמת דורורון אנמה-קון, או מהשמו), המשכים, אם הם שייכים לאיזה פאנדום גדול (גאנדם) או סתם נזכרו לטובה אבל אף פעם לא עשו להן תרגום, היום סביר להניח למצוא תרגומים של סדרות כאלו, ואפילו באיכות אל רעה. לעומת זאת אם בא לך לראות משהו מתוך סקרנות, נתקלת בשם בAniDB, או זו סתם סדרה פחות מוכרת אבל שודרה לפני 1990, הסיכויים הולכים וקטנים.

    השבמחק
  12. מה הבעיה עם לראות 40 סדרות עדכניות במקביל?
    זה יוצא בקושי איזה שעתיים ביום...

    השבמחק
  13. סופי, לי אישית לא היה הרבה זמן פנוי בלימודים, אחרי שאני חוזר בשמונה בערב לדירה אחרי יום עמוס ועוד צריך להתעסק עם המון דברים אחרים מספיקות הסדרות החדשות יותר שאמרת בשביל למלא לי את כל הזמן (בנוסף קשה לי להפסיק לראות סדרה אחרי שהתחלתי אותה, גם אחרי שגליתי שהיא גרועה). אבל זו בעיה אישית שלי ויש עוד תופעה של מה שקורה לאנשים חדשים שמצטרפים. אני מדבר על תופעה שהייתה בשנים האחרונות שאם רצית לדבר עם אנשים על סדרות בפורומים, היית צריך לעקוב אחרי הסדרות החדשות, ואם היית פותח נושאים על סדרות ישנות רוב הסיכויים שהיית מקבל הודעה או שניים ואז הנושא היה מת. נכון שאנחנו "יחידי סגולה" יודעים להנות מסדרות "איכותיות"(סגגג גאן-דו מוסאשי) ויודעים לברור את מה שאנחנו רואים, אבל תחשוב על נער/ה בני 14-15, שסוף סוף מצאו אנשים לדבר איתם על נושא אהוב ועדיין לא ממש מצליחים כי הם לא עוקבים אחרי ה"טרנדים" החדשים. עכשיו אתה בטח תגיד שהם לא צריכים לראות דברים רק כי הם פופולארים אלא רק מה שהם חושבים שטוב, אבל לאנשים יש עדיין צורך לדבר עם אנשים אחרים ולכן הם עושים את זה. זה שאתה מצאת את הפינה החמה שלך עם האנשים שלך זה לא אומר אותו הדבר לגבי אנשים אחרים.

    השבמחק
  14. בסך הכל בהחלט "קל" יותר לראות סדרות עדכניות מהאספקט החברתי..

    בוקי הענין הוא, למה שתראה דברים ישנים יותר כל עוד יש דברים עדכניים שאתה יכול לראות וגם להנות מהם וגם להנות מהאספקט החברתי שלהם?

    כאילו, אלא אם אנחנו באיזה תקופת יובש בדרך כלל יש מספיק סדרות להעביר את השבוע, אז למה לטרוח לראות דברים ישנים כשאתה יכול לראות דברים חדשים שתוכל גם לדבר עם אנשים אחרים עליהם יותר בקלות?

    השבמחק
  15. בוקי, זה שאתה עצוב שאין לך מספיק זמן לראות כמה סדרות זה לגיטימי, אבל אין מה לעשות וזה לא רלוונטי.

    על אילו פורומים אתה מדבר שאי אפשר לדבר בהם על סדרות ישנות?

    בנוסף

    לגבי האנשים הצעירים שרואים אנימה, אנשים רואים מה שהם נחשפים אליו. סדרות חדשות נמצאות ברמת חשיפה הרבה יותר גבוהה. אבל כשמישהו יבוא ויראה את האנטר X האנטר החדש ויגיד יוו, אילו עוד סדרות טובות כאלה יש? אז תוכל להמליץ לו על רורוני קנשין או אנערף וכו'.

    השבמחק
  16. אני רוצה לראות את הסדרות האלה כי הם נראות טובות ואנשים שאני סומך על הטעם שלהם אמרו שאלו סדרות טובות. לכן אני רוצה לראותן.
    אולי מבחינתך זו לא תקופת יובש, אבל אני אישית מרגיש שאיו שום דבר מרגש ואני לא יכול לסכם את דעתי על הסדרה מיותר מ"סבבה". אני לא אומר שגם אז לא היו סדרות חרא, אבל מה שכן שרד מוכיח את עצמו.
    אז לכן אולי אני מעדיף אישית לראות סדרה ישנה שאני אוכל לשפוך את ליבי עליה עם מעט אנשים, מאשר סדרה חדשה שאולי יש לה הרבה אנשים שרואים אותה אבל אין לי מה להגיד עליה.
    לסיכום זה שילוב של האכזבה מסדרות חדשות שלא מצליחות להוציא ממני הרבה וסדרות ישנות שגורמות לי לרצות לעשות להן מרתון ברגע שאני רואה את הפרק הראשון.

    השבמחק
  17. אל תתייחס לאנונימי, מבחינתו כל העולם זה פרוצדורה שמפריעה לו לישון והוא רק רוצה להעביר את הזמן.

    אם היית אומר לי לפני שנה וחצי שכבר לא יוצאות סדרות טובות הייתי מסכים, אבל אחרי השנה וחצי האחרונות אני חייב לחלוק עלייך. אין סדרות יותר מסבבה? כנראה שפשוט איננו חולקים את אותו הטעם.

    השבמחק
  18. התכוונתי להרבה סדרות בזמן האחרון, לא לכולן. אבל לדעתי אין מספיק יוצא מן הכלל בשביל לשבור את הכלל.

    ועל אילו קהילות אני מדבר?
    יש את היידפארק, שהפסיקו הרבה לפני נטישת המקום בכלל לדבר על נושאים שלא קשורים לציור,
    יש את 4 אבל זה פורום שיוצא דופן משאר הקהילות, אבל גם בו הרבה נושאים על אנימות ישנות יחסית אין (חוץ מפרויקט אחד)
    הדוגמה הכי טובה שיש לי היא אולי פורום אנימנגה שהיה די גדול ופעיל בשנים 06-09 ששם זה די בלט שרוב האנשים מעדיפים לראות את הסדרות החדשות שיוצאות מאשר ישנות יותר.

    השבמחק
  19. חתיכת דיון הלך פה.

    בגדול אני דיי מסכים עם בוקי.

    רק שהדגש שלי הוא לא שחבל שאין עם מי לדבר (חבל, כן, אבל זה לא העיקר לטעמי) - מה שחבל זה שאנשים לא מנסים להיחשף לסדרות "ישנות" מחד גיסא, והם גם לא מעודדים אחרים להיחשף לסדרות שתמו מאידך גיסא.

    אני יכול לקחת את עצמי בתור דוגמא - כשיצא FMP:F לא ממש התחשק לי לראות אותה, אני אפילו לא זוכר למה. מסתבר בדיעבד שזו סדרה ממש סבבה (לפחות זה היה הדיבור אז). למה היום אף אחד לא ממליץ עליה? אני בטוח שאין אף אחד בקהילה היום שהיא אפילו נמצאת אצלו ב-ROM של המוח והא יחשוב על להמליץ עליה. אחת הסיבות שאני לא ממהר לצפות בה, זה כי אני יודע שלא יהיה לי עם מי לשוחח על הסדרה.

    (ולכל הקופצים - זו דוגמה נקודתית, יש עוד מאות מקרים כאלה של סדרות שבעבר היו נחשבות טובות, והיום אף אחד לא רואה אותן)

    השבמחק
  20. למה צריך לעודד אנשים לראות סדרות ישנות דווקא אבל?
    למה חבל שהם לא מנסים לראות דברים ישנים?
    כשלאנשים יש יותר זמן מסדרות לראות הם מן הסתם רואים דברים ישנים, אבל אני לא מבין למה שמישהו ינסה באופן ספציפי לראות סדרות ישנות יותר?
    לא נראה לי שלצפות האנטר X האנטר החדש הולך להיות פחות טוב מלראות את האנטר X האנטר הישן(בהנחה שישמרו כמובן על אותה רמה).

    אפשר להגיד שהיו הרבה סדרות מעולות פעם שחבל שאנשים לא יראו, אבל זה לא חבל בגלל שהן ישנות, זה חבל שהן טובות, בדיוק כמו שחבל שאנשים פיספסו את מאדוקה שיצאה בחצי שנה האחרונה..

    ובוקי,
    " את 4 אבל זה פורום שיוצא דופן משאר הקהילות, אבל גם בו הרבה נושאים על אנימות ישנות יחסית אין (חוץ מפרויקט אחד)"
    אין בארבע תגובות על נושאים של סדרות ישנות בדיוק כמו על סדרות חדשות.
    אם תארגן צפיה משותפת של סידרה מ1990 של מספר משמעותי של אנשים ידברו עליה בדיוק כמו שמדברים על כל סידרה שיוצאת בימים אלה(ויותר כנראה, כי אני לא חושב שיש סידרה עדכנית שיש יותר מ4 אנשים בארבע שרואים במקביל, כאשר 3 מתוכם ממש מגיבים בפורום).
    ההבדל היחיד בשיחות בארבע הוא בכמה אנשים רואים את הסדרה.
    וכמובן, כמה יש לדבר עליה(כאשר יש הרבה יותר מה לדבר לג'אנרים מסוימים, ולסדרות שרואים פרק בשבוע מאשר לדבר על סדרה כלשהי באופן כולל).

    השבמחק
  21. "אפשר להגיד שהיו הרבה סדרות מעולות פעם שחבל שאנשים לא יראו, אבל זה לא חבל בגלל שהן ישנות, זה חבל שהן טובות, בדיוק כמו שחבל שאנשים פיספסו את מאדוקה שיצאה בחצי שנה האחרונה.."

    אבל זה בדיוק מה שאני אומר.
    עוד שנה וחצי אף אחד לא יראה מאדוקה. אף אחד לא ימליץ על מאדוקה אפילו.
    כמו שאף אחד לא רואה One Outs או ממליץ על זה.
    כמו שאף אחד לא רואה Nanoha A's או ממליץ על זה.
    וכו' וכו' וכו'.

    סדרות שהם לא האייטם העכשווי נעלמות בזיכרון של מי שהספיק לראות אותן.
    וסדרות יותר ישנות מזה בכלל כאילו לא היו קיימות מלבד איזו תמונה פה ושם.

    וחבל, כי אנשים מפספסים המון סדרות מעולות.

    השבמחק
  22. לא חושבת שאנשים לא ימליצו עליה יותר. לא מסכימה עם נבואת התוכחה הזאת.

    אני בהחלט רואה למה אנשים לא ממליצים על נאנוהא איי'ס, או על וואן אווטס, אבל אני בהחלט רואה אנשים ממליצים על גורן לאגן, למשל, או דורארארא, או הארוהי, או הוסט קלאב...
    אתה מספח את מאדוקה למה שנוח לך, ואני לא חושבת שיש דרך לדעת את מה שאתה טוען בוודאות, רק הזמן יגיד.

    השבמחק
  23. הוסט קלאב ודורארארא? אני לא ראיתי המלצות עליהן בשום מקום. גורן לגאן והארוהי הן שונות כי הן דיי פיצצו את המוח לכולם. אבל גם עליהן ההמלצות דועכות.

    נבואת תוכחה? הגזמת קצת. פשוט מה שנכון נכון. כמו שהיום בקושי תמצאי המלצות ל-FLCL שהייתה מעולה, או לקאובוי ביבופ. בעוד 10 שנים בקושי תמצאי המלצות למאדוקה.

    השבמחק
  24. איך מה שנכון נכון, אם זה עוד לא קרה?
    ואין לי מושג למה לא ראית. אני רואה.

    ואתה עכשיו אומר משהו אחר - עוד שנה וחצי או עוד עשר שנים?
    על המלצות או על צפיה?
    לא אכפת לי לא לראות אנשים ממליצים על מאדוקה עוד 10 שנים, אם אנשים ימשיכו לצפות בה לאורך כל הזמן הזה, אבל אתה כותב שעוד שנה וחצי אף אחד לא יצפה בזה.

    לא ממש ברור לי מה בדיוק אתה אומר, ועם מה שאני כן מבינה אני לא מסכימה.

    השבמחק
  25. עוד 10 שנים יהיו לאנשים עוד 10 שנים שבמהלכן יצאו סדרות מעולות אחרות לראות, אז זה לא כזה חבל לי על זה..


    ואת אוונגליון אני בטוח שיראו גם אז D:

    השבמחק
  26. אני אסביר:

    1. מה שנכון נכון - כי אין המלצות לFLCL, לקאובוי ביבופ, לטריגאן, לRurouni Kenshin, ועוד סדרות טובות מלפני עשור.

    2. צפיה נובעת מהמלצות. אם אין המלצות. רוב הסיכויים שאין צפייה. ברוב המקרים כשמדובר בסדרה שלא מתחילה *עכשיו* אנשים יבדקו מה אחרים אמרו עליה לפני שהם מתחילים לראות.

    3. אמרתי 10 שנים כשהשוואה לביבופ ו-FLCL. אני חושב שעוד שנה וחצי מצבה של מאדוקה יהיה זהה למצב של One Outs היום.

    4. אשמח אם תוכלי להפנות אותי למישהו שהמליץ על הוסט קלאב, למשל, מתישהוא בחצי שנה האחרונה. (ויהיה יותר מעניין אם באמת הוא גרם למי שהוא המליץ בפניו לראות את זה, או שזה סתם נזרק באוויר)

    מקווה שהבנת מה אני מנסה להגיד, עכשיו.

    השבמחק
  27. לי יצא להמליץ על וואן אאוטס בהרצאה שלי וגם בבלוג וכמה אנשים אמרו שזה מעניין והם ינסו. בנוסף גם בהרצאה וגם בבלוג הזכרתי את FLCL והמלצתי עליה.
    בפורום תפוז כבר יצא לי להמליץ ולראות המלצות על הוסט קלאב ורורוני קנשין. למה אתה זה

    השבמחק
  28. אני לא רואה איך השוואה לוואן אווטס היא במקום. וואן אווטס פונה לקהל הרבה יותר מצומצם ממאדוקה, ועם כל הכבוד, היא לא ברמה שלה.
    כאילו, למה דווקא בחרת וואן אווטס?

    בקשר לסדרות האחרות, אני חושבת שמאדוקה טובה ומלהיבה יותר גם מחלקן, אבל כאן זה נכנס לדיון אחר. אז שוב אני מוצאת את ההשוואה מיותרת.

    אני לא ממש יכולה להפנות אותך למישהו שהמליץ על הוסט קלאב, כי לא התיחסתי לזה כמשהו מיוחד שאני אזכור איך להגיע לזה (או שזה אבד [למשל 4צ'אן]).

    אני בטוחה שיהיו המלצות. במקרה היום המלצתי למישהו על מאדוקה.
    בכללי, זה משהו שנוכל לראות רק אחרי שיעבור פרק זמן כלשהו, וכרגע אי אפשר לדעת, אז זה חסר בסיס.

    השבמחק
  29. סופי - אתה מקרה מיוחד, אתה ממש לא מייצג קהילה שלמה.

    פרמסן - וואן אאוטס לדעתי היא סדרה מאוד טובה. בגלל זה בחרתי אותה. כמו שאת בחרת את מאדוקה ואת כל הדוגמאות שלך מבססת אך ורק עליה. נראה לי שנסכים לא להסכים?

    השבמחק
  30. ההבדל הוא שמאדוקה קיבלה במה וחשיפה הרבה יותר גדולה ופנתה לקהל הרבה יותר רחב בקהילה הישראלית (ובכלל אני מניח) מאשר וואן אאוטס בזמנה וזה לא שהמצב היה מאוד שונה בזמנה.

    השבמחק
  31. אני לא בחרתי את מאדוקה. אתם העלתם את זה בשיחה קודם לכן.
    בדיוק, לדעתך וואן אווטס, לדעתי מאדוקה, לדעתך ולדעת כל אחד גם סדרות אחרות. בדיוק!
    זה לא שיש אמת אוניברסלית בקשר לסדרות ש"צריך" לראות, חדשות או ישנות.

    השבמחק
  32. "1. מה שנכון נכון - כי אין המלצות לFLCL, לקאובוי ביבופ, לטריגאן, לRurouni Kenshin, ועוד סדרות טובות מלפני עשור."
    אני לא זוכר שהיה זמן שהיה מבחר ממש גדול ובכל זאת היו הרבה המלצות לסדרות האלה, התקופה היחידה שאני זוכר שבאמת היו ממליצים על הסדרות האלה היא שהן היו בין הבודדות שאנשים בכלל הכירו בארץ,ואולי טיפה אחרי זה כשהקהילה רק התחילה להכיר דברים יותר חדשים..

    ואגב, חוץ מFLCL אני אישית גם לא כזה מודאג מזה שאף אחד לא יכיר אותם, לטעמי הסדרות האלה גם לא היו כאלה טובות מלכתחילה P: (הדמויות של רובן היו מענינות, אבל בסך הכל מבחינת סדרות אלה סדרות שאני לא מדרג גבוה)

    אז זה גם יכול להראות לך שזה גם ענין של טעם, שלא דווקא בגלל שאלה סדרות ישנות, אלא פשוט כי אלה סדרות שאנשים(לפחות היום) פחות אוהבים ממה שנראה לך..

    השבמחק
  33. Jiyuu - הטיעון שלך מקביל ללומר שהיום "שבעת הסמוראים" הוא סרט שפחות מדבר לאנשים אז זה בסדר שהוא יישכח. אני מאוד לא מסכים. עובדה שבקולנוע סרטים ישנים מוערכים מאוד. חבל שבאנימה הרבה פחות.

    Parmesan - בדיוק בגלל שאין אמת אוניברסלית, חבל שבגלל התירוץ הפעוט של "מה, זה נגמר כבר לפני יותר משנה!" אנשים לעולם לא ייחשפו לתכנים מסוימים.

    השבמחק
  34. אז זהו, שגם בסרטים אני לא רואה שום סיבה לראות דברים ישנים בגלל שהם ישנים(אם כי כמו שיש אנימות ישנות שממש אהבתי יש גם סרטים ישנים שאהבתי)

    אגב, דבר אחד אני רוצה להבין רק, ממה קיבלת את הרושם שהתייחסת אליו בפוסט?

    הרי ברור שזה לא כל כך רלוונטי לארבע כי אנשים לא ממש פוסטלים פה דברים בגלל שהם ישנים.

    וגם בתפוז לא הייתי אומר שהיה למשתמשים היותר פעילים חסך של ממש בסדרות ישנות(אם כי בהחלט יש שם יותר דיון על דברים עדכניים יותר)

    אז מה נשאר? אתה פעיל גם באנימה איאל\ישראטאקו\אחת הקהילות החדשות יותר?

    השבמחק
  35. לא אמרתי לראות דברים *בגלל* שהם ישנים. המלצתי לראות דברים בגלל שהם טובים, *למרות* שהם ישנים. אולי זה לא היה מובן.

    אני לא פעיל באף פורום חוץ מ-4. אבל אני קורא בכל המקומות שאני מכיר. וגם ב-4 אנחנו לא ממש מדברים על סדרות שנגמרו.

    השבמחק
  36. למה חבל? נגמרות לך הסדרות\סרטים הטובים מהשנים האחרונות באמת?
    אם לא אז למה ללכת דווקא על דברים ישנים?

    בארבע אנחנו לא ממש מדברים על כלום חוץ מבמקרה הטוב סדרה או 2 בעונה שאיכשהו יש יותר מ2 או 3 אנשים שרואים אותה וגם נוהגים להגיב בפורום באופן כללי..

    זה לא בגלל שמי מאיתנו לא אוהב סדרות ישנות כמו שזה בגלל שאין יותר מדי טעם בלפתוח נושא על סידרה ישנה בפורום שיש בו בקושי 4 אנשים שמגיבים והדיון ב99 אחוז מהמקרים יסתכל ב5-25 שורות שכל אחד יכתוב על זה ולא יכלול כמעט דיון מעבר.

    כמו שאמרתי מקודם, חוץ ממקרים ספציפים יחסית אין ממש מה לדבר על סדרות לאחר סוף הסידרה, ולהגיב פרק פרק על הסידרה כשהסיכוי שמישהו ממש יגיב על זה הוא כל כך נמוך זה דיי אבוד..

    השבמחק
  37. "חבל שבגלל התירוץ הפעוט של "מה, זה נגמר כבר לפני יותר משנה!" אנשים לעולם לא ייחשפו לתכנים מסוימים."

    באמת שאני לא חושב שזה המצב. XD
    אבל יכול להיות שאני מפספס משהו.

    השבמחק
  38. סליחה לשניכם, אבל באמת זה מרגיש שכולנו טוחנים מים.
    הסברתי את הנקודה שלי, אם אין לכם דבר חדש לומר, אז נראה לי שנסכם בזה שהסכמנו לא להסכים.

    השבמחק
  39. "חבל שבגלל התירוץ הפעוט של "מה, זה נגמר כבר לפני יותר משנה!" אנשים לעולם לא ייחשפו לתכנים מסוימים. "
    אחוז המקרים שנתקלתי בהם שזה היה התירוץ שואף לפּחות מ-0.1%

    השבמחק
  40. במקרה, מישהו פתח שרשור בקשה להמלצות בתפוז
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=60&MessageId=155712205

    אתה מוזמן לעיין במה הם ממליצים.

    השבמחק