יום חמישי, 21 ביולי 2011

עודד שיעתיקו ממך

אני כותב את הפוסט הזה כתגובה ל"כסאח" שהלך בין קבוצת Hotaru-Team ובין אמא"י (המרכאות זה כי לא באמת היה כסאח, אלא פשוט הכרזות משתי הכיוונים שבתור עומד מהצד התפרשו כחוסר הסכמה מוחלט מתחת לפני השטח)

סיכום בקצרה ממש של הסיפור: אמא"י עושים כל שנה מאז שהוקמו 2 כנסים גדולים בשנה: כנס קיץ וכנס פורים. הוטארו תיכננו לעשות כנס בקיץ השנה, אבל בגלל שהיה שיח בקהילה שיהיה בעייתי להגיע לשני כנסים בטווח זמן קצר, הוטארו החליטו לעשות Shotgun על פורים הקרוב ולהגיד שהם עושים בו כנס והנורמה זה "מי שמכריז על כנס קודם, יקיים אותו", כתגובה אמא"י אמרו "הארוקון יתקיים השנה כמתוכנן". יאללה בלאגן.


בעברי הרחוק בתור מתכנת צעיר מאוד, קהילת אבטחת המידע שהסתובבתי בה (שהייתה בערך מעל 9000 רמות מעל הראש שלי ולא הבנתי 99.9% ממה שהלך שם) הטביעה בי מעין מנטרה כזו שאם משהו הוא קוד פתוח, הוא טוב יותר.
מה הקשר בין המנטרה הזו לבין קהילת האנימה הישראלית? אין קשר. אבל אם תחשבו על זה קצת - מה בעצם ההבדל בין קוד פתוח לקוד סגור? קוד פתוח כל אחד, בין אם הוא התחיל לתכנת כשמחשב היה חדר ובין אם הוא פתח מחשב בפעם הראשונה בחיים שלו היום, יכול להסתכל, לנסות להבין, ואפילו לשנות, להוסיף, ולשפר. קוד סגור הוא פונקציה שקבוצה מוגדרת של אנשים (לדוגמא, עובדי חברת Apple) יכולים לראות, לשנות, להוסיף, ולשפר, לפי הוראת המנהל שלהם (שמקבל את ההוראות שלו מהמנהל שלו, שמקבל מהמנהל שלו, שבסופו של דבר, מקבל מהמנכ"ל או מאוחזי המניות את הקו הכללי שאליו התוכנה צריכה ללכת).
מה זה אומר בעצם? כאשר קוד הוא סגור, בסופו של דבר יש איש אחד או מספר מצומצם של אנשים שקובעים את הקו אליו התוכנה הולכת. בקוד פתוח, הקוד יכול ללכת למספר מקומות, ואפילו במקביל (לדוגמא, יש כמה עשרות הוצאות שונות של לינוקס, מכיוון שכל אחד הלך לכיוון אחר, אחד יותר מתאים לשרתי אחסון, אחד יותר מתאים לתכנות, אחר יותר User Friendly למשתמשים חדשים, וכו'...) - בסופו של דבר, אם בגירסא אחת יש משהו שמעניין את מה שהולך בגירסא האחרת - הם פשוט לוקחים את זה. וזה לגיטימי!


טאקס, מעודד שיעתיקו ממנו


אז למה לעזאזל אני מחרטט אתכם על Apple ולינוקס כשאני בעצם רוצה לדבר על קהילת האנימה? כי אני חושב שקהילת האנימה בישראל צריכה להפסיק לנסות להיות כמו Apple או כמו Microsoft וצריכה להתחיל להתנהג כמו מפתחי הוצאות לינוקס.

אנחנו לא חברה גדולה שצריכה להתנהג כבועה סגורה אשר מנחיתה החלטות על הצרכנים מלמעלה.
אנחנו חבורה (דיי גדולה, אבל חבורה) של ילדים (כן, ילדים, גם בני ה-30, 40, 50 וצפונה מביננו - ילדים!) שרוצים למצוא חבר לדבר איתו על הסדרות המצוירות שלנו ועל הקומיקס המעניין שקראנו.

תיכף תבינו מה הקשר שלה

במקום לחשוב ש...(סליחה על הביטוי)...השמש זורחת להם מהתחת חברי אמא"י וקבוצת הוטארו צריכים להיזכר למה הם עושים את מה שהם עושים, והזקנים שבינהם צריכים להיזכר מה היה כאן בארץ לפני 10 שנים, שלקנות פוסטר ב-50 שקל בדוכן של גיא שהיה נפתח פעם בכמה שבועות ביום שישי בקניון ערים בכפר סבא ואולי לפגוש עוד מישהו שראה את הפרק האחרון של Chobits היה השיא של כל חבר בקהילה מעבר לדיבור באינטרנט.

אמא"י צריכים לעודד שיעתיקו מהם. הוטארו רוצים לעשות כנס? תנו להם! תעניקו להם את כל התמיכה שבעולם! למדו אותם מטעויות העבר! העניקו להם גישה לכוח האדם שבידיכם כדי שיהיה להם מספיק מתנדבים! עזרו להם כלכלית! ועוד ועוד ועוד, כדי שילדים עלומי שם בתחפושת של Gintoki יוכלו ליהנות מהכנס כמה שיותר.

עזבו את היריבות, כשאתם לא נמצאים במודל שהוא כלכלי (א-לא גוגל נגד אפל) לא ייצא לכם מזה שום דבר טוב. עודדו שיעתיקו מכם. עזרו למתחרה להיות טוב יותר, והעניקו לצרכן את החוויה הטובה ביותר שהוא יכול לקבל.

בהצלחה.

נ.ב.
מקווה שהפוסט הבא שלי לא יהיה קשור לקהילה, פשוט זה הדברים היחידים שגורמים לי להיות מספיק Passionate בשביל לכתוב משהו.

27 תגובות:

  1. אני עדיין מחכה לתגובה הרשמית של אמא"י בקשר לכסאח הזה. בסופו של דבר כמו שכבר הזכרת, הPR של אמא"י לוקה בחסר, כך שהיו"ר החליט לפטפט לפני שיצאה תגובה רשמית.
    אבל שוב אמא"י עושים דברים בקצב שלהם. אולי עוד כמה חודשים תהיה תגובה רשמית ואז נוכל להבין מה עמדותיהן של שתי הקבוצות ביחס לכנס בפורים.

    השבמחק
  2. מה שאמרת זה בגדול נכון באופן כללי מבחינת התנהלות. השאלה היא איך זה מתקשר למה שהולך פה?
    מה שאמא"י אמרו(או לפחות מה שהשתמע מהדברים שלהם לטענתך) זה שהם לא מוכנים לוותר על הכנס קיץ או פורים שלהם.אמא"י לא אמרו שהם לא הולכים לעזור להוטארו אם הם ינסו לארגן כנס(שלא יתחרה ישירות עם כנס של אמאי).


    בניגוד לקוד פתוח שתיארת פה מדובר במצב שרק 1 מהכנסים יכול(או לפחות צריך וכדאי) שיתקיים בכל אחד מהמועדים.
    ובסיטואציה כזו אין ממש מסגרת "חוקים" גם לפי הקוד הפתוח.

    בסופו של דבר יש גם לקחת בחשבון את העובדה שבזמן שאמא"י הוא ארגון שכביכול לפחות הוא ללא מטרות רווח(אין לי מושג איפה אפשר להשיג מסמך רשמי שמוכיח את זה) בזמן שהוטארו הם קבוצה פרטית של אנשים ללא שום שקיפות בנוגע לאיפה שהכסף שלהם ילך.
    מה שנאמר פה כלל כמה פעמים את המילה "כביכול" וזה בגלל שכל הדברים האלה הם כמובן בתיאוריה, בתכלס אני לפחות לא יכול להגיד לך אם עדיף שהוטארו או אמאי ירוויחו את הכסף מהדברים האלה כי אין מספיק מידע על הניהול הכספי כאן או כאן.

    מה שאני כן חושב אבל שרלוונטי מהדברים שלך הוא שבאמת צריך להיות פחות אלמנט של ריב ילדים בגן, יכול להיות שהמטרות של הקבוצות הללו הן מנוגדות.
    הייתי מצפה שלמרות הכל הם כן ינהלו משא ומתן ביניהם וינסו להגיע לפתרון הגיוני והוגן.
    ואם מסתבר שכן היה משא ומתן כזה הייתי רוצה לדעת על זה אם אפשר, כי אם סתם מסתירים את זה בשביל למנוע סוג של מלחמה אני לא חושב שזה עובד ממש.
    בסופו של דבר אם אחד הצדדים יצא באמת לא בסדר הייתי מעונין בקצת מידע בשביל לדעת במי אני אמור לתמוך, כי כרגע כל מה שאפשר לראות זה 2 גופים עם תגובות בלתי מסודרות וילדותיות שלא מוכנים לדבר ביניהם.

    השבמחק
  3. 1. אם אמא"י מארגנים כנס משלהם, ספק אם הם גם יקצו כ"א לעזור להוטארו, קשה לי להאמין שיש להם זמן לעשות גם וגם.

    2. מצב שרק אחד מהכנסים יכול להתקיים? למה שאמא"י לא יגידו "סבבה, שהוטארו יקחו את פורים, אנחנו נעשה כנס שני בחנוכה" - כולם מנצחים. אפילו מקבלים כנס נוסף.

    השבמחק
  4. זה מזכיר לי כל פעם מחדש את הרגעים שמדברים על המטרות של אמא"י, שבסופו של יום הן בליל אמורפי של פנטזיות.
    זה מזכיר לי גם את הרגעים בהם עולה בשיחה הנחיצות של אמא"י בקהילה. לאט לאט זה נודד לכך ש"בזכות" אמא"י, יש לנו סירוס של כל יזם אחר.
    כמובן שבתגובה, הטענה היא שאמא"י הצהירו (??) שהם חס וחלילה לא מסרסים יזמים אחרים - מי שרוצה, יבוא ויקבל את מלוא התמיכה(!!). איזה יופי.

    ואז, כל פעם מחדש, צצה התופעה שמישהו אחר (למשל הוטארו) רוצים גם הם להקים כנס, כמיטב המסורת שהיתה פה לפני אמא"י (וכנגדה עולה טענת הסירוס), ואמא"י מטפלים בנושא בבריונות.
    שוטה מי שמצפה שאמא"י יתמכו באותן קבוצות, לא לא, הם אפילו יכריזו ש"מתקיים כנס הארוקון כרגיל", שללא ספק משמעות ההצהרה היא - נראה מי יותר חזק.

    מה זה השטויות האלה?!

    אולי בשלב כזה כדאי שאמא"י יספקו "מוחות" לאותם יזמים, כדי שהכנסים שלהם יצאו מוצלחים, א-לה קוד פתוח, ויפנו את התקציבים שלהם לקידום אמיתי של התחום בארץ, במקום להיות "ארגון כנסי האנימה ישראל"

    השבמחק
  5. עידו המצב לא כזה פשוט כמו שהוא נראה.
    ראשית דרור בקשר למה שציינת לגבי אמא"י.
    אמא"י הם כרגע תת אגודה של אגודת מדע בדיוני ופנטזיה. נכון לכרגע ישנו תיק עצמאי ונפרד מאגודת מד"ב אצל רואה החשבון שלהם וכמו כן פיקוח מטעם עורך דין האגודה. כל קבלה וכל הוצאה מקופת אמא"י מתועדת ומועברת לבדיקה של רואה החשבון, שמגיש את הפרטים הלאה לביקורת.
    דוגמה למשהו שעובר פיקוח של עורך דין, זה תקנון אמא"י והחוקים שמועברים אליו.
    אומנם נכון שאמא"י אינם אגודה בפני עצמה, אך כחלק מהיותם תת אגודה של מד"ב, הם כפופים לחוקים שאליה מחוייבת חוקית אגודת מד"ב.
    משמע נכון לכרגע אמא"י אכן אגודת מלכ"ר שמפוקחת חוקית בנושא.

    עכשיו אני לא יודע עידו אם נכחת בכנסי הוטארו ואני אומר את זה כרגע לא כדובר, אלא אישית כמעריץ בתחום. אבל בתור ארגון שטוען שהוא פועל למען הקהילה ולמען התחום, כנסי הוטארו היו שפל המדרגה בלשון המעטה. היה להם נכון להיום 3 כנסים (אני חושב, אולי שוכח כנס אחד).
    כנס בבאר שבע, שאומנם אני אישית לא הייתי בו, אבל מספיק חברים שלי נכחו שם ואמרו שהיה בזיון גם מבחינת מיקום וגם מבחינת התנהלות והצע תוכן.

    כנס בתל אביב - סמולראש, שהיה נסיון להראות כנס מרשים בעקבות האולם, אך בפועל לא היה מה לעשות בשום מקום ובשום שלב, היה רק אולם ודוכנים.
    אנשים ברחו משם עד השעה 14:00, בשעה 16:00 יותר מחצי כנס כבר לא נכח.

    כנס במועדון המוסד לשעבר (המוסד עבר מקום נכון להיום). כנס בדרום תל אביב, במתחם שלא הספיק ל300 איש (כשבפרסום שלהם טענו שמתאים ל1000 איש).
    את הדוכנים במתחם רימו וביום הכנס באו ואמרו שכל המחירים היו ללא מע"מ ודרשו עוד כסף.
    בשלב מסוים המחזמר התחיל על במת המתחם והאורות כובו. לדוכנים הובטח שהאורות יהיו מכובים לחצי שעה, בפועל שעה וחצי האורות היו מכובים וכל הנוכחים לא ראו מימינם או שמאלם.

    רוב הקהילה שנכחה באירועים שלהם שוב ושוב התאכזבה. נסיון לדבר עם נפשות שונות שפועלות כחלק מהכנס היה לשווא, כאשר האנשים האלה שוב ושוב באופן אישי ופרטי מלכלכלים על הקהילה וטוענים שכל הקהילה מפגרת ורק הם יודעים מה טוב לה.

    ועכשיו בחזרה לקשר לאמא"י.
    אמא"י אינם יכולים לבצע שיתוף פעולה עם ארגון למטרות רווח, היה נסיון מספר פעמים לדבר עם הוטארו ולהסכים לתמוך בהם כספית, כל עוד התשלום יילך לאמא"י. הוטארו מסרבים להכיר באמא"י וכחלק מכך סירבו לקבל את העובדה שהארגון מלכ"ר וכתוצאה מכך השיחות עלו על שרטון.

    אני מסכים שצריך פתיחות ואני מסכים שצריך לעודד יוזמות בתוך הקהילה, אך במקרה הספציפי הזה בחרת לדון בקבוצה שידועה לשמצה בקרב הקהילה, נפשות שמסרבות לקבל כל הבנה בנוגע לקהילה וממשיכים להרים כנסים בטענה שהם יודעים הכי טוב, מבלי לעשות הפקת לקחים.

    בקשר לעידוד יוזמות, חשוב לזכור שקבוצה קודמת שניסתה להרים כנסים "אוטאקו - קון", כן קיבלה תמיכה מלאה מאמא"י והם הרימו בעצמם כנס, כשאמא"י היו רק המממנים ולא שום דבר יותר מזה.

    השבמחק
  6. א. תודה על התגובה, אור.
    ב. לא נכחתי בכנסים של הוטארו ולכן אני לא מכיר את טיבם, אך בוודאות אני יכול להניח שאם אמא"י הייתה עוזרת להוטארו, הם היו טובים יותר.
    ג. גם אם אמא"י לא יכולים לעזור להוטארו בגלל סיבו משפטיות כאלו ואחרות (שאני בטוח במליון אחוז שניתן לפתור, אם רוצים) אז השאלה שלי - למה לשים מקלות בגלגלים? הם רוצים לקיים כנס, תנו להם, אתם לא יכולים לעזור? בסדר. לא אשמתכם, אל תגנבו להם כוח אדם של מתנדבים וכו' ובכך תפגעו באיכות גם של הכנס שלהם, וגם של הכנס שלהם. תחיו בצוותא.
    ד. "נפשות שמסרבות לקבל כל הבנה" - אני בא בא לתקוף אותך או את אמא"י, אבל אני לא חושב שהאשמה היא של הוטארו בלבד, אלא גם של אמא"י, איך התנהלו השיחות בין שתי הגופים בעבר? יכול להיות שהוטארו מרגישים שאמא"י מנסים לסרס אותם בכוח? אולי יש סיבה למה הם לא מוכנםי לשתף פעולה?
    ה. דווקא מעניין המשפט האחרון שלך, אמא"י עזרה לאוטאקו-קון רק במימון? למה לא עזרו מעבר לזה ?אני בטוח שיכלו לתת כתף בעוד דברים.

    השבמחק
  7. א. אין על מה.

    ב. אני מסכים שיש מקום לעזור מבחינת יכולת כוח אדם,
    למרות שחשוב לזכור שאמא"י הינם 5 אנשים.
    חברי סגל או פעילי אמא"י אומנם הם חלק מאמא"י אך זוהי זכותם בין אם לקחת חלק בעזרה לכנס הוטארו או בין אם לא.

    ג. אמא"י עבדו לא מעט בשנים האחרונות, על מנת לבסס 2 כנסים בשנה. הארוקון - בתקופת פורים וכאמ"י בתקופת הקיץ. כנסים בסופו של דבר למרות מה שסאב ציינה, הם כלי מאוד מרכזי לקידום יוזמות קהילתיות בתחום האנימה והמנגה וכמו כן כלי שמשמש אחר כך לקידום אירועים ופעילויות אחרות מכנסים.
    אם תסתכל בדף הקבוצה של הוטארו, תראה שלא מעט אנשים ביקשו מהם להוזיז את התאריך לחנוכה או פסח, מכיוון שיהיו שמחים לראות כנסים שם.

    ד. אינני יודע מה התנהל בשיחות הפרטיות בינהם, מכיוון שאינני חבר ועד. תמיד ישנה האופציה שלא רק צד אחד אשם וזה דורש בירור.
    לי אישית יצא לדבר מספר פעמים עם חן מויאל ואני יכול להבין איך שיחות כאלה יכולות להתפוצץ, אבל זה כבר משהו שלא רלוונטי לאמא"י, אלא אישית לי.

    ה. אוטאקו קון ביקשו להרים כנס בכוחות עצמם וביקשו לשתף פעולה עם אמא"י. אמא"י כמו שציינתי מעל הם 5 אנשים והם דאגו לספק ייעוץ, עזרה והכוונה לאוטאקו קון, בין אם בגיוס מתנדבים, בין אם בפרסום ובין אם בעזרה בבניית מתחם הכנס וניהול הכנס עצמו.
    כמו כן כמובן עזרה כספית למימון האירוע.

    אני יכול להבין את התפיסה של, אם גוף נפרד בא לעזור לכנס ומכריז מראש שהם יעשו כנס, אז למה לא לעזור להם, לקדם אותם ולתמוך בהם, מאשר ליצור להם קונטרה.
    אך המצב הוא לא כל כך שחור ולבן. אין מניעה נכון להיום לשיחות חוזרות בין אמא"י לבין הוטארו, אך נכון לכרגע זה הוא גוף שפעל לא פעם אחת בצורה מזלזלת כמול אמא"י וכמול הקהילה.
    מה שכן אני אעלה את הנושא לדיון בקרב הועד.

    השבמחק
  8. אור, שים לב שהצעתי שאמא"י יספקו להם "מוחות", ולא סיוע כספי.
    אני מניחה שחוסר היכולת לבצע שת"פ עם ארגון למטרות רווח נובע מכך שהסיוע שהוצע הוא כספי, ובו אמא"י תומכת כספית בהוטארו, בתנאי שהתשלום יועבר לאמא"י.
    גם אני, אישית, לא הייתי מסכימה לדבר כזה. לא רואה שום סיבה להעביר לאמא"י את מלוא הסכום.

    אבל אני גם לא מסכימה לביצוע -
    מה המניעה המשפטית שאמא"י יתנו לקבוצה ייעוץ מבחינות אחרות - כח אדם, מידע וכדומה?

    השבמחק
  9. עידו אישית אני רוצה להגיב על סעיף ג' שרשמת.


    אני לא יודע עידו אם אתה חווה את הקהילה ותגובותיה, אך כשקהילה שלמה שוב ושוב מבקשת מהוטארו להפסיק, מכיוון שהכנסים שלהם נוראיים והם לא עומדים מאחורי ההבטחות שלהם. זה לא ממש במקום לומר "תנו להם לעשות כנס משלהם".
    לי אישית אין בעיה עם ארגון למטרות רווח, אם אנימהוליק היו מארגנים כנס, בכיף הייתי בא (או במקרה שלי גם עוזר להרים אחד). אבל ארגון שהוכיח שוב ושוב שהוא לא רציני, שהוא יורק על המתנדבים שלו (בסוף הכנס שלהם במועדון המוסד לשעבר, הם עמדו וצרחו על המתנדבים שלהם והאשימו אותם בכישלון הכנס. SRSLY ?) ושכללית לא הצליח ב3 הזדמנויות שונות להרים כנס שמשתווה לכנסים של אנימהקון או אנימהוליק, אפילו שיש מספיק הפקת לקחים מאז (בין אם מבחינת מיקום או בין אם מבחינת תכנים והתנהלות). זה לא כנס שהייתי רוצה כמעריץ לתרום לו או להיות נוכח בו.
    אני חושב שלכל אחד מגיע את הרמת סבירות של להוכיח את עצמם ואומנם יש מקום שאמא"י יכולים לעזור לארגון אחר לצמוח, אך העובדה היא שגם מבלי עזרה של ארגון כמו אמא"י, כנסים כגון הוטארו יכלו להגיע לרמה אחרת (דווקא מבחינה כספית הם לא מוגבלים, חן מויאל דואג למימון דיי גדול).
    אך כשארגון יוצא אחרי כל כנס ומלכלך על כל הקהילה בצורה אישית (כמובן בחדרי חדרים), מסרב לקבל ביקורת בונה ומחליט שכל הקהילה על הזין שלהם, הם יודעים הכי טוב.
    זה לא ארגון שאני רוצה לתרום לו או לראות אותו בתחום. לעשות כנס על מנת לעשות כנס, לא מקדם שום דבר, לא בתוכן, לא ביוזמות קהילתיות, לא בעזרה לקידום ושיפור התחום, לא באף דבר. לטעמי לפחות.

    השבמחק
  10. לא ציינתי שכנסים הם לא כלי מרכזי לקידום יוזמות קהילתיות בתחום האנימה והמנגה.
    כתבתי שאמא"י הם "ארגון כנסי האנימה ישראל".
    מה שלי מפריע הוא שהם לא תורמים מי יודע מה לקידום התחום -מחוץ לקהילה-.

    ואם כבר הבקשה מהוטארו להזיז את התאריך לחנוכה או פסח - אם קרה והוטארו צעקו "שאטגאן" על פורים, ויש דרישה לכנסים גם בחנוכה ופסח - מה המניעה שאמא"י יערכו כנס בפסח או חנוכה לשם שינוי?

    השבמחק
  11. דובר אמא"י -
    1. זה לא משנה אם הם רק 5 אנשים בפועל. יש להם השפעה על הקהילה כולה. אי אפשר להכחיש זאת.
    2. כמו שסבינה אמרה - אז למה אמא"י לא יהיו האנשים הגדולים יותר ויקיימו את הכנס שלהם בחנוכה או פסח?
    3. אשמח לשמוע מסקנות לגבי הדיון בוועד, אם דיברנו על שקיפות וזה.

    אור -
    כמו שאמרתי מקודם, לא נכחתי בכנסי הוטארו הקודמים, היה לי קשה בשנים האחרונות להגיע לכנסים כמו שאתה יודע.
    אף על פי כן, אני בטוח שהוטארו רוצים שהכנסים שלהם יצליחו. גם אם הם בעניין נטו בשביל הכסף (מה שלא סביר, כי יש מלא דרכים לעשות יותר כסף ביותר קלות) ולכן אני חושב שאמא"י צריכים (בתור הגוף הבוגר יותר, לפחות איך שאני רואה אותו) למצוא את הדרך לעזור לו. לומר "אנחנו מעודדים יזמות קהילתית" ואז להגיד "אה, להם אנחנו לא עוזרים, כי הם לא הוכיחו את עצמם והם אפסים" זה לא מה שיבנה פה קהילה טובה יותר.

    סבינה -
    מה הכוונה "לא עוזרים לקידום התחום מחוץ לקהילה"? דווקא לדעתי בזמן האחרון הם משתפרים בנושא הזה, הספריה הייתה האבן הראשונה בדרך הזו לדעתי. התקווה היא רק שהם ימשיכו לבנות על האבן הזו את רומא, ולא ישאירו אותה כאבן פינה בודדת.

    השבמחק
  12. עזרו בהרבה יותר מזה.
    ליוו אותם משלב הרעיון ועד הביצוע.
    הדבר היחיד שלא עשו, היה להחליט עבורם.

    השבמחק
  13. "1. אם אמא"י מארגנים כנס משלהם, ספק אם הם גם יקצו כ"א לעזור להוטארו, קשה לי להאמין שיש להם זמן לעשות גם וגם."
    מן הסתם, ומעבר לזה גם במצב של 2 כנסים מקבילים יש ירידה דיי ברורה בהכנסה של כל אחד מהם..
    בגלל זה אמרתי שלא יתכן(או לפחות מומלץ) ש2 הכנסים יתקיימו במקביל.

    "2. מצב שרק אחד מהכנסים יכול להתקיים? למה שאמא"י לא יגידו "סבבה, שהוטארו יקחו את פורים, אנחנו נעשה כנס שני בחנוכה" - כולם מנצחים. אפילו מקבלים כנס נוסף. "

    אם לקחת את הדוגמא שלך לקוד פתוח אז זה דיי ברור.
    תחשוב לרגע על תוכנות קוד פתוח, קודם כל רוב התוכנות כתובות תחת GPL, מה שאומר בגדול "אם גם אתה תהיה קוד פתוח ללא מטרות רווח אתה מוזמן לעבוד איתנו ולנצל את כל הפיתוחים שלנו" במילים אחרות הם יעזרו לכל מי שהוא קוד פתוח ללא מטרות רווח, כמוהם, ולא יעזרו לאף אחד שהוא למטרות רווח.
    בנוסף לזה תוכנות קוד פתוח בהרבה מאוד מהמקרים רצות במקביל לתוכנות שמיועדות למטרות רווח.
    וזה אומנם לא המצב תמיד אז הרבה פעמים הם אפילו יקומו בשוק שכבר יש תוכנה למטרות רווח בידיעה, ואולי אפילו בכוונה, שאנשים יעזבו את התוכנה הזו(ויגרמו לה אבידות כספיות) ויעברו אליהם.

    אז דווקא מהכיוון שאתה רשמת בבלוג ההתנהגות של אמאי ברורה לגמרי.

    אבל יותר ספציפי ל"למה שאמא"י לא יגידו "סבבה, שהוטארו ייקחו את פורים, אנחנו נעשה כנס שני בחנוכה""
    התשובה לדעתי היא שבאותה מידה מה אם הוטארו יראו את זה ופעם הבאה יגידו "טוב אנחנו עושים כנס בקיץ ובפורים ובחנוכה", לא שאני טוען שזה מה שהם יעשו, אבל זה יהיה בעייתי. ובסיטואציה שאין דו שיח בין הקבוצות וכל הדברים האלה יוצאים בדיעבד(לדוגמא העובדה שהוטארו החליטו להכריז על הכנס בתקופה שאמאי תכננו להרים כנס משלהם, גם אם הם לא הכריזו על זה בפומבי סביר להניח שזה היה דיי ברור לכולם שהם מתכננים גם על התקופה הזו) אז הפעולה של אמאי היא תמיד או להיכנס ראש בראש או להתקפל עם הזנב בין הרגליים.

    הצורה שדבר כזה צריך להתרחש היא בעזרת משא ומתן.
    הוטארו היו צריכים להגיד לאמאי שהם רוצים לעשות כנס, לפחות להודיע להם מראש. אמאי אומנם לא הכריזו על הכנס אבל יתכן מאוד שהם כבר התחילו לארגן אותו והשקיע על זה כסף ומשאבים אחרים.
    אבל לא משתמע שזה מה שקרה.
    ואם זה קרה אז אף אחד לא מדבר על זה.
    ופה אני בא בתלונה ל2 הגופים שכמו שרשמתי כבר מתנהגים כמו ילדים קטנים בקטע הזה ולא מדברים.
    כי הם לא רוצים לצאת כמו האנשים הרעים(בין אם "האנשים הרעים" שניסו "לגנוב" לאמאי כנס, או "האנשים הרעים" שלא היו מוכנים לאפשר לקבוצה אחרת לארגן את הכנס) אז כל אחת מהקבוצות מדברת כאילו היא לא ידעה על הקבוצה השנייה והכול נעשה מכוונות טהורות לגמרי.
    כשזה ברור שהם לא אידיוטים שלא ידעו את ההשלכות של הדברים שלהם.


    "ראשית דרור בקשר למה שציינת לגבי אמא"י.
    אמא"י הם כרגע תת אגודה של אגודת מדע בדיוני ופנטזיה. נכון לכרגע ישנו תיק עצמאי ונפרד מאגודת מד"ב אצל רואה החשבון שלהם וכמו כן פיקוח מטעם עורך דין האגודה. כל קבלה וכל הוצאה מקופת אמא"י מתועדת ומועברת לבדיקה של רואה החשבון, שמגיש את הפרטים הלאה לביקורת.
    דוגמה למשהו שעובר פיקוח של עורך דין, זה תקנון אמא"י והחוקים שמועברים אליו.
    אומנם נכון שאמא"י אינם אגודה בפני עצמה, אך כחלק מהיותם תת אגודה של מד"ב, הם כפופים לחוקים שאליה מחוייבת חוקית אגודת מד"ב.
    משמע נכון לכרגע אמא"י אכן אגודת מלכ"ר שמפוקחת חוקית בנושא."
    כל זה נחמד ויפה שאתה רושם לי על זה בפורום אבל אם אני לא יכול למצוא שום מסמך רשמי שמוכיח את זה אז אם שבוע הבא אני אגלה שאיזה מישהו בארגון התעורר בבוקר ולקח את כל הכסף לא יהיה לי שום דבר ממש לעשות כנגד.

    השבמחק
  14. Amanojaku:

    זה מיותר. אמא"י הכריזו על 2 כנסים בשנה במועדים קבועים. הנה באה קבוצה נוספת ורוצה לעשות כנס באחד מהמועדים האלה. מבלי להכנס לכל הפוליטיקה הלא כל כך מסובכת בקהילה שלנו... בספר שלי כשארגון שמוכר בחוק מכריז על 2 כנסים בשנה ומקיים אותם בצורה סדירה יחסית זה נקרא "שוטגאן" ולא מישהו שפתאום בא בשנה מאוחרת יותר ואומר לארגון שהיה כבר מראש "שוטגאן" שהוא היה שם קודם... זה פאקינג בולשיט. כי אמא"י היו שם קודם. וזה בא ממישהו ללא זיקה למי מהארגונים.

    השבמחק
  15. אני דווקא לא זוכר שאמאי הכריזו באופן רשמי בשום שלב שהם הולכים לעשות 2 כנסים בשנה.
    שלא לדבר על העובדה שאני לא חושב שיש להם את הזכות לקחת לבעלותם מועד כלשהו באופן גורף.
    ובטח שלא כשמדובר ב2 מתוך 3 המועדים העיקריים שמתאימים לכנס בשנה. אין בדבר כזה שום מידתיות.
    מילא אם היה מדובר על תאריך אחד שהיה "שמור" להם בשנה.
    אבל גם אז, אני לא חושב שזה היה הוגן שהם לוקחים לעצמם את התאריך הכי טוב.
    בגלל זה לא נראה לי שאפשר ממש להחליט על הדברים האלה באופן גורף וצריך לנהל משא ומתן.
    וזה מכוון כאמור ל2 הצדדים.

    ואגב שוטגאן אי אפשר להכריז שלושים שנה מראש, הרעיון הוא שמכריזים על שוטאגן לקראת האירוע עצמו P:
    אי אפשר לבוא ולהגיד "שוטגאן על כל נסיעה ברכב בפורים מעכשיו עד עולם"

    השבמחק
  16. Amanojaku:

    אתה צודק. שיתחרו בינהם מי יותר מושך קהל באותו היום אפילו לא באותו שבוע. אני רוצה לראות מי ישרוד, זה שחולם על עתיד טוב יותר או זה שלא משנה לו מה יקרה בכלל כי התקציב שלו מובטח. אני לא יודע מי יותר מתאים לקיים כנס אבל אם יש שני צדדים שלא מסכימים על נושא ספציפי הדבר הנורמטיבי שצריך לקרות זה משא ומתן. אבל אני יותר בעד דרוויניזם ושילכו למצוץ כל אלה שלא מסוגלים. חוסר יכולת הוא חוסר יכולת. לא צריך לקבץ נדבות מאמא"י ולהתרפס כדי שאולי יסכימו לא לערוך את הכנס שלהם באותו הזמן. אין לאף אחד את הזכות להגיד למישהו אחר לא להשתמש בתאריך מסויים. הסיבה שלהם לבקש זאת מאמא"י היא ~כי מה... וזה, אנחנו גם רוצים לעשות בדיוק מה שאתם עושים אבל באותו יום אבל אנחנו קטנים מידי ומסכנים מידי כדי להצליח בלי שאתם לא תעשו את שלכם~ זה לא נראה לי הגיוני. זה שהצדדים לא רוצים לדבר לעומת זאת נשמע יותר הגיוני כי מהיכרות עם הקהילה אנחנו מחרחרי ריב ואוהבי דרמה טובה. בכל אופן אין לי העדפה למי יערוך את הכנס אני סתם מאמין שהחזק והמתאקלם צריכים לשרוד ולא ילד זב חוטם שמשחק מחבואים ומבקש הקלות לא הוגנות כשהוא מגלה שהוא סתם אפס במחבואים. בקיצור נגמרו לי המטפורות הלא קשורות אז זהו. בהצלחה בקרב לשני הצדדים!

    השבמחק
  17. מה שמחזיר אותנו לנקודת הסירוס.
    טוב לדעת שזו טענה שמחזיקה מים.

    השבמחק
  18. אבל אתה לא חושב שה"קרב" הזה בסופו של דבר ייפגע בנו בתור צרכנים של הכנס?

    השבמחק
  19. מה שאתה אומר היה בהחלט נכון אם אלה היו שני גופים פרטיים למטרות רווח.

    אבל כשהמטרות של אמאי הן שיפור המצב של הקהילה לעשות כנס זה לא העיקר שלהם, אם קורה מצב שיוצא יותר משתלם לקהילה שהוטארו יעשו כנס אז הם צריכים לתת להוטארו לעשות את הכנס שלהם.

    בסופו של דבר הסיבה שהם היו צריכים לדון בנושא הוא לא בגלל איזה רצון מוזר של אמאי להיות ילדים טובים.
    הסיבה היא שזה משתלם יותר לכל הצדדים, גם להוטארו שלא יצטרכו להלחם עם אמאי שמחזיקים ביותר כסף וגם לאמאי שהיו זוכים להשקעה מצד שלישי בקהילה(ומבחינת אמאי כל כסף שמושקע בקהילה צריך להיות פלוס).

    כמובן שכל זה בהנחה שהיו מוצאים דרך שזה יצא הכי משתלם לכל הצדדים.
    בגלל זה אמרתי שהם היו צריכים לנהל משא ומתן.
    ואם יש איזה סיבות מיוחדות שהם כבר לא רואים צורך לנהל משא ומתן הייתי רוצה לדעת.
    בין אם זה בגלל שאמאי הם בריונים שלא באמת מענין אותם אם הוטארו יכולים לתרום לקהילה כי הדבר היחיד שמענין אותם זה גודל האיפינס שלהם או בגלל שהוטארו הם חתיכת נבלות שלא שמים זין על הקהילה וסתם מנסים להרוויח על הגב שלה.

    כששני הצדדים שותקים זה הכי גרוע כי דיי ברור שיש משהו וככה אין לנו שום דרך לדעת מה הוא.

    השבמחק
  20. ניסו לנהל משא ומתן.
    הוטארו הם קבוצה שונאת אמא"י מוצהרת, שלא ניתן לבצע עמה שום משא ומתן: אמא"י ניסו. אמא"י דיברו. מה שהוטארו רוצים - תמיכת אמא"י, תמיכה כספית, ווטו על כל ההחלטות ללא זכות דיבור לאמא"י: תנו את הכסף - תודה, שלום. אמא"י לא יכולים לעשות זאת: אין להם היתר חוקי לתת כסף לקבוצה שהיא למטרות רווח מוצהרת. אמא"י היו עוזרים - אם הוטארו באמת היו רוצים עזרה ומוכנים להקשיב: הם רק מעוניינים לחרחר ריב, להרוויח כסף ולהכפיש את אמא"י.

    הכנסים שלהם תת רמה: הקהילה שתשלם דמי כניסה על כנס שכזה היא המפסידה פה: אמא"י לטובת הקהילה- הם לא מעוניינים לוותר על כנס שלהם בדיוק בגלל הסיבה הזו: הקהילה תפסיד.

    סוף סיפור, ותפסיקו לחשוב שאתם יודעים טוב יותר מאמא"י.

    מישהו שלא בוועד, וניהל אין ספור שיחות עם צוות הוטארו.

    השבמחק
  21. קודם כל, לא צריך להיות בעצבים. לא מעלים פה אף אחד על המוקד ולא לוקחים לאיש את הפרנסה. אז תוריד הילוך בבקשה.

    אם מה שאתה אומר נכון, למה זה לא משוקף לקהילה? אני חושב שזה חשוב להבין את זה. תהיה בטוח שהרבה מאוד אנשים יכולים להסתכל על המצב מבחוץ ולומר "הא, אמא"י הסנובים האלה, לא מוכנים לעזור לאף אחד ורק רוצים לקחת קרדיט על כל הכנסים ולסרס יוזמות קהילתיות".

    בתור גוף מייצג, לא מספיק רק לעשות, גם צריך שיראו את העשיה, ופה אמא"י נופלים. שוב. (נראה לי דיברתי על זה איזה 2-3 פוסטים אחורה)

    השבמחק
  22. והשאלה הכי חשובה שצריכה להישאל פה:

    מי זה עודד?
    סגג

    השבמחק
  23. ולכן רשמתי
    "ואם זה קרה אז אף אחד לא מדבר על זה.
    ופה אני בא בתלונה ל2 הגופים שכמו שרשמתי כבר מתנהגים כמו ילדים קטנים בקטע הזה ולא מדברים."

    על העובדה הזו אמאי מבחינתי מאבדים לגיטימיות. כי להם יש את החובה בתור הגוף הרשמי והקהילתי בסיטואציה הזו ליצור קשר ולברר מה בדיוק הולך שם.

    ואם הוטארו לא בסדר והם לא מוכנים ללמוד את המקום שלהם והדרך היחידה היא לצאת למלחמה נגדם אז שתהיה מלחמה.
    אבל שיהיה ברור מי הצדדים. אם אמאי אומרים שכנס האנימה הארוקון 2012 יתקיים כסדרו. והוטארו אומרים שהם יעשו את הכנס שלהם אז מי שנפגע מזה הכי הרבה הוא אנחנו, הצרכנים.

    השבמחק
  24. מה בדיוק אמורים לעשות, לפרסם הודעה שאומרת "הוטארו מתנהגים באופן מכפיר וכו' וכו'" כדי להסביר למה לא עובדים איתם? וזה לא ייצור דרמה קהילתית ועל זה אף אחד לא יגיד שנציגי הארגון מתנהגים בילדותיות?
    בחייכם.

    השבמחק
  25. "הוטארו לא התנהגו באופן מקצועי בפעמים הקודמות וסירבו לנהל איתנו משא ומתן הפעם ולכן הוחלט לא להתחשב בהם ולהמשיך לקיים את כנס הארוקון כמתוכנן"

    לא צריך לכתוב כמו ילדים קטנים.
    ואם זו הסיבה אז זה הרבה יותר מחורבן כשלא עומדים מאחורי הדברים ככה.

    השבמחק
  26. אם רק ניסוח רשמי היה פותר אותך מהאשמה בזריקת רפש בקהילה הזאת...

    השבמחק